EN
نقشه سایت
پست الکترونیک
۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين
1396/04/21 تداخلات دارويي
تداخلات دارويي

تداخل دارويي به معناي تغيير اثر يك دارو در صورت تجويز همزمان با داروي ديگر است. تداخلات دارويي ناخواسته مي تواند به صورت افزايش اثر ( بروز سميت دارويي) و يا كاهش كارايي دارو خود را نشان دهد. عوارض جانبي ناشي از تداخل دارويي ، وابسته به وضعيت بيمار و داروي مورد ميباشد.

گروه هايي كه بيش تر در خطر اين تداخلات هستند عبارتند از: بيماراني كه چندين دارو را همزمان مصرف مينمايند، سالمندان) كه معمولا از چند بيماري توام رنج مي برند(، اطفال، زنان در دوران بارداري وشيردهي، افراد چاق، بيماران پيوندي، برخي بيماريهاي زمينه اي مانند بيماريهاي قلبي عروقي، اختلال عملكرد كليوي وكبدي، ديابت، صرع، بيماريهاي تنفسي و... كه فرد را در معرض خطر بيشتري قرار ميدهند.

بنابراين لازم است افراد به ويزه در گروه هاي حساس از مصرف خودسرانه دارو خودداري كنند.

مركز اطلاع رساني داروها و سموم-تلفن

1490 معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشكي بيرجند

تعداد بازدید: 2
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
خراسان جنوبي- بيرجند- خيابان معلم- ميدان مادر - معاونت غذا و دارو
تلفن: 32395700-056     دورنگار: 31631114-056  كدپستي9717844741 :     E-mail: FDO[@]bums.ac.ir
ورود اعضا
بستن
Powered by DorsaPortal